Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

UTQG (Jednorodna Klasyfikacja Jakości Opon) Samochodowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • UTQG (Jednorodna Klasyfikacja Jakości Opon) Samochodowych

    Również jestem za spotkaniem.
    Chociaż raz w tygodniu jestem w okolicach Poznania i Wrocławia to raczej są to przejazdy służbowe i nie bardzo mi się uśmiecha, żeby tam się spotkać ze względów zawodowych.

    Także jeżeli chodzi o Kujawsko Pomorskie jestem na tak
    czerad2

  • #2
    UTQG (Jednorodna Klasyfikacja Jakości Opon) Samochodowych

    Klasyfikacja UTQG (Jednorodna Klasyfikacja Jakości Opon) określa poziom skuteczności opony w zależności od trzech danych porównawczych, tak aby pomóc Ci dokonać wyboru. Dane te pochodzą z testów wykonanych w precyzyjnych warunkach (na torze), a ich wyniki mają charakter informacyjny. Indeksy UTQG (Jednorodna Klasyfikacja Jakości Opon) znajdują się na boku opony (przykład poniżej: 280-A-A). U.T.Q.G.


    Zużycie bieżnika opony (Treadwear)
    Indeks Treadwear odnosi się do szybkości zużycia opony. Ten indeks otrzymuje się drogą testu realizowanego na torze, na odcinku 9600 km, w warunkach kontrolowanych. Indeks ten zawiera się pomiędzy 60, a 620, gdzie wartością referencyjną jest 100. Na przykład opona z indeksem Treadwear o wartości 50 będzie zużywać się 2 razy szybciej niż opona z indeksem o wartości 100, a opona oznaczona jako Treadwear 420 zużyje się 4,2 razy wolniej.

    ZAPAMIĘTAJ: Im wyższy indeks Treadwear, tym dłuższy będzie okres życia opony.



    Przyczepność (Traction)

    Indeks tarcia odnosi się do przyczepności danej opony na mokrej nawierzchni. Indeks ten wyraża się w literach AA (najwyższy indeks), oraz A, B i C (indeks najniższy). Indeks C jest akceptowalnym minimum.

    ZAPAMIĘTAJ : Im wyższy indeks tarcia, tym krótsza droga hamowania.

    Indeks tarcia odnosi się do przyczepności danej opony na mokrej nawierzchni w linii prostej!


    Wytrzymałość na nagrzewanie (Temperatura)

    Indeks temperatury odnosi się do wytrzymałości opony na nagrzewanie oraz jej zdolności do oddawania ciepła. Indeks otrzymywany jest drogą testu, w laboratorium, na kole próbnym. Nadmiar ciepła może spowodować uszkodzenie opony. Indeks ten wyraża się w literach A (najwyższy indeks), oraz B i C (indeks najniższy). Indeks C jest akceptowalnym prawnie minimum.

    ZAPAMIĘTAJ: Wysoki indeks temperatury oznacza, że opona jest odporna na nagrzewanie.

    Indeks temperatury stosuje się do ogumienia prawidłowo napompowanego (ani „niedopompowanego”, ani „przepompowanego”) w „normalnych” warunkach eksploatacji (bez nadmiernej prędkości i bez przeciążenia).

    a tak wyglada to na moim zygzaku



    1)Continetal CPC2 195/55r15 280/AA/A
    2)Kumho KU31 wszystkie rozmiary , 205/50R15 320/AA/A
    3)Kumho KU36 wszystkie rozmiary , 205/50R15 180/AA/A (zwróćcie uwage jaki semislic ma niski treadwear)

    Prosze o podawanie jak najwiekszej ilosci danych . bo na oponach sprzedawanych w europie tez to jest , niestety przed zakupem nie jest to do znalezienia . na stronach producentow tego nie ma. a np conti puszcza inne opony na ameryka a inne na europe . i ciezko znalezc UTQG

    Komentarz


    • #3
      Na Vredestein Sportrac 5 jest tylko Traction A.
      Silnik R18A2.
      http://www.dadrl.org.uk
      http://www.lightmare.org

      Komentarz


      • #4
        widac ze najwazniejszy paramentr ukrywają puszczajac opone na rynek eu

        Komentarz


        • #5
          Nokian WR D3 185/60R15 420/A/A
          Bridgestone B250 185/60R15 200/B/A
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=73442

          Komentarz


          • #6
            Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

            Treadwear - 300
            Traction - AA
            Temperature - A

            Komentarz


            • #7
              ContiPremiumContact 5, 205/55R16
              Treadwear - 280
              Traction - AA
              Temperature - A

              Komentarz


              • #8
                Witam
                Dunlop Sport Bluresponse 195/65/15

                Treadwear - 340
                Traction - A
                Temperature - A
                k-pax

                Komentarz


                • #9
                  Pirelli P7 rozmiar 205/55 R16

                  Treadwear - 260
                  Traction - AA
                  Temperature - A
                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                  Komentarz


                  • #10
                    wg adac wyszlo ze blu response sa wytrzymałe. nie trzeba byc geniuszem bo widac to po treadwear. az 340.


                    natomiast nie spodziewalem sie takiego wysokiego znacznika po nokianach. wg adac szybko sie zużywają. (pamiętam jak sie smialismy ze ocenili to w jeden dzień na torze)
                    natomiast przypominam ze UTQG wymaga dla testu treadwear 9600 km w ujednoliconych warunkach torowych

                    Komentarz


                    • #11
                      Bridgestone Potenza S001 225/45/17 91Y - 280/A/A
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz


                      • #12
                        Good Year Vector4seasons 205/55/R16 - 300/A/A

                        Opona całoroczna, ale wartości zbliżone do innych, markowych opon letnich

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez krzysn
                          Good Year Vector4seasons 205/55/R16 - 300/A/A

                          Opona całoroczna, ale wartości zbliżone do innych, markowych opon letnich
                          krzysn, właśnie, opona całoroczna, markowa, więc jak się Tobie na niej jeździ? i zimą i latem?

                          [ Dodano: Pon 09 Wrz, 13 09:38 ]
                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          Klasyfikacja UTQG (Jednorodna Klasyfikacja Jakości Opon) określa poziom skuteczności opony w zależności od trzech danych porównawczych, tak aby pomóc Ci dokonać wyboru. Dane te pochodzą z testów wykonanych w precyzyjnych warunkach (na torze), a ich wyniki mają charakter informacyjny. Indeksy UTQG (Jednorodna Klasyfikacja Jakości Opon) znajdują się na boku opony (przykład poniżej: 280-A-A). U.T.Q.G.
                          Obrazek

                          Zużycie bieżnika opony (Treadwear)
                          Indeks Treadwear odnosi się do szybkości zużycia opony. Ten indeks otrzymuje się drogą testu realizowanego na torze, na odcinku 9600 km, w warunkach kontrolowanych. Indeks ten zawiera się pomiędzy 60, a 620, gdzie wartością referencyjną jest 100. Na przykład opona z indeksem Treadwear o wartości 50 będzie zużywać się 2 razy szybciej niż opona z indeksem o wartości 100, a opona oznaczona jako Treadwear 420 zużyje się 4,2 razy wolniej.

                          ZAPAMIĘTAJ: Im wyższy indeks Treadwear, tym dłuższy będzie okres życia opony.



                          Przyczepność (Traction)

                          Indeks tarcia odnosi się do przyczepności danej opony na mokrej nawierzchni. Indeks ten wyraża się w literach AA (najwyższy indeks), oraz A, B i C (indeks najniższy). Indeks C jest akceptowalnym minimum.

                          ZAPAMIĘTAJ : Im wyższy indeks tarcia, tym krótsza droga hamowania.

                          Indeks tarcia odnosi się do przyczepności danej opony na mokrej nawierzchni w linii prostej!


                          Wytrzymałość na nagrzewanie (Temperatura)

                          Indeks temperatury odnosi się do wytrzymałości opony na nagrzewanie oraz jej zdolności do oddawania ciepła. Indeks otrzymywany jest drogą testu, w laboratorium, na kole próbnym. Nadmiar ciepła może spowodować uszkodzenie opony. Indeks ten wyraża się w literach A (najwyższy indeks), oraz B i C (indeks najniższy). Indeks C jest akceptowalnym prawnie minimum.

                          ZAPAMIĘTAJ: Wysoki indeks temperatury oznacza, że opona jest odporna na nagrzewanie.

                          Indeks temperatury stosuje się do ogumienia prawidłowo napompowanego (ani „niedopompowanego”, ani „przepompowanego”) w „normalnych” warunkach eksploatacji (bez nadmiernej prędkości i bez przeciążenia).

                          a tak wyglada to na moim zygzaku
                          Obrazek


                          1)Continetal CPC2 195/55r15 280/AA/A
                          2)Kumho KU31 wszystkie rozmiary , 205/50R15 320/AA/A
                          3)Kumho KU36 wszystkie rozmiary , 205/50R15 180/AA/A (zwróćcie uwage jaki semislic ma niski treadwear)

                          Prosze o podawanie jak najwiekszej ilosci danych . bo na oponach sprzedawanych w europie tez to jest , niestety przed zakupem nie jest to do znalezienia . na stronach producentow tego nie ma. a np conti puszcza inne opony na ameryka a inne na europe . i ciezko znalezc UTQG
                          xtremesystems, jeśli chcesz zobaczyć opony z kapitalną przyczepnością, to można spojrzeć na opony, któe są używane w drifcie... np. Federal S-595, Yokohama AD 08, lub kultowe Toyo R-888 R-888
                          podlinkowałem specyfikajcę Toyo, Treadwaer-100; Traction-AA; Temperature-A... To są opony torowe z homologacją uliczną i naprawdę, jak dotkniesz Toyo, to robi wrażenie... Uwierz mi...
                          Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                          Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                          Komentarz


                          • #14
                            liveact, poszukaj na forum wątku na ten temat. Ja sobie bardzo chwalę, mam drugi komplet, 5-6 sezonów zimowych za sobą.

                            Komentarz


                            • #15
                              R 888 leżą pod zakładem , potem spojrzę..
                              też robią wrażenie pod ręka jak są nowe , zresztą pisałem już kiedyś o tym..
                              wszystko się do nich przykleja.. :szeroki_usmiech
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja dzisiaj rano rozmawiałem z pewną osobą, która mi powiedziała, że ta klasyfikacja nie jest jednoznacznie miarodajna, odnośnie zużycia, czy innych aspektów, opony... Jest obowiązkiem w Stanach, ale nie odnosi się do Unii Europejskiej i prawdopodobnie korporacje oponiarskie nie będą ich uwzględniać u nas...
                                Poza tym, spojrzałem sobie na przykład Yokohamy, AD48-opona wyścigowa, Treadwear-60, a AD 08, opony już "ucywilizowana"-treadwear 180... różnica spora, jakby nie mówić, a porównanie dotyczy jednej marki.
                                Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                                Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                                Komentarz


                                • #17
                                  80 przy wyscigowej i 180 do semi wyscigowej jest jak najbardziej realne . bo cywilne opony maja okolice 300

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                    80 przy wyscigowej i 180 do semi wyscigowej jest jak najbardziej realne . bo cywilne opony maja okolice 300
                                    ja tam widzę 60... Yoko
                                    Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                                    Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Bridgestone Turanza ER300 205/55R16 91V
                                      Treadwear 320
                                      Traction A
                                      Temperature A
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        R888
                                        Treadwear 100
                                        Traction AA
                                        Temperature A


                                        ale naprawdę mocno się zastanawiam po kiego grzyba to wszystko piszemy... :roll: :twisted:
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez leszekmw
                                          ale naprawdę mocno się zastanawiam po kiego grzyba to wszystko piszemy...
                                          w celach poznawczych Spójrz jak rozbijane na atomy są tematy olejowe Tam to można
                                          Treadwear-kolejny parametr, który może być poważnie brany pod uwagę przy zakupie "kapci" :ideia: :szeroki_usmiech
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            ja np wiem teraz ze nast opony ktore kupie to semi slick ale kumho ktore maja tw 180 a nie r888 z tw prawie 2razy mniejszym

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Pirelli P6 Four Seasons 225/50 R17

                                              treadwear 400 (!), traction A, temperaturę A
                                              Diesel Service Śmietana
                                              43-210 Kobiór
                                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                              uwaga
                                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                potenza adrenalin re002 205/50 r15 86W

                                                treadwear 220 , traction A ,temp A

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X